نماد اعتماد الکترونیکی

دردسر هایی در اشپزخانه

دردسر هایی در اشپزخانه

دردسرهایی در آشپزخانه و راه‌حل‌هایی ساده

همه‌ی ما مشکلاتی در آشپزخانه‌ی خود داریم و معمولا صاحب‌خانه‌ها  و خصوصا افرادی که در آشپزخانه آشپزی می‌کنند و یا فعالیت روزمره‌ی آن‌ها در آنجا می‌گذرد همیشه نسبت به برخی کمبودها و یا نواقص در آشپزخانه خود گله دارند. احتمالا خود شما هم از این مشکلات داشته باشید.

در این مقاله پای درد و دل شما نشسته‌ایم و دردسرها و مشکلاتی که در آشپزخانه دارید را جمع‌آوری کرده‌ایم. مسلما نمی‌توانیم همه‌ی مشکلات را بیان کنیم چون تعداد این مشکلات بسیار زیادند. اما سعی می‌کنیم مهم‌ترین مشکلاتی که اکثر آشپزها یا اعضای خانواده با آن درگیرند را در اینجا توضیح دهیم و راه‌حل‌هایی برای آن‌ها پیشنهاد دهیم.

مشکل اول: فضای کافی در آشپزخانه ندارم.

می‌توان به جرات گفت این مشکل شایع‌ترین مشکل در بین تمام صاحبان خانه می‌باشد. حتی آن‌هایی که آشپزخانه‌های بزرگ هم دارند از این مشکل می‌نالند. در برخی مواقع طراحی نادرست آشپزخانه باعث می‌شود حتی آشپزخانه‌های بزرگ هم فضای کافی نداشته باشند و نتوانید به راحتی در آن کار کنید.

این مشکل می‌تواند دو راه‌حل ساده داشته باشد. در وهله‌ی اول می‌توانید این مشکل را با حذف و یا توکار کردن و تعویض برخی المان‌ها حل کنید. می‌توانید به جای سینک دوگانه که فضای بیشتری می‌گیرد با خرید سینک ارزان قیمت تک این مشکل را تا حدی حل کنید و یا با خرید فر توکار اخوان یک بخش بزرگی از آشپزخانه را از نظر فضاسازی فعال کنید.

چیدمان آشپزخانه نیز بسیار مهم است. اگر چیدمان مناسب نداشته باشید و برخی عناصر آشپزخانه‌ در جای مناسب خود قرار نگیرند مشکلات زیادی پیش می‌آید. به طور مثال اگر فر دورتر از اجاق گاز و یخچال باشد باعث یک بی‌نظمی می‌شود و مجبور می‌شوید در دو ناحیه آشپزی کنید و این کار باعث می‌شود در هر دو قسمت نیز ابزار و وسایلی فضای زیادی را از شما بگیرند. استفاده از کابینت‌های بالادست نیز می‌تواند راه حل خوبی باشد. پیشنهاد ما در نمایندگی اخوان در این باره دو مورد است: اول اینکه سعی کنید کابینت‌های پایین را کم‌عمق طراحی کنید و دوم اینکه با خرید فر توکار اخوان و یا یخچال توکار و مواردی از این دست فضای زیادی را به آشپزخانه‌ی خود اضافه کنید.

مشکل دوم: جای مناسب برای نگهداری از وسایل و مواد غذایی ندارم.

مشکل محفظه‌ها و جاهای نگهداری وسایل و لوازم از دیگر مشکلات رایج می‌باشد. جای کافی ندارید و نمی‌دانید قابلمه‌ها و لیوان‌ها و مواد غذایی را کجا بگذارید و این بعضی وقتا اعصاب آدم را خرد می‌کند. اما چند ایده‌ای خوب به شما می‌دهیم تا این مشکل را به گونه‌ای حل کنید.

اولین کار فکر کردن به نصب قفسه‌های متعدد است. احتمالا جایی برای نصب تعدادی قفسه داشته باشید. یک دیوار خالی و یا حتی روی کابینت‌ها و کنار سینک و جاهای دیگر. خوب نگاه کنید. حتما جایی از آشپزخانه‌ی شما وجود دارد که حداقل یک قفسه نصب کنید و تعدادی از وسایل‌تان را روی آن بگذارید.

کشوها را به طور کامل بررسی کنید. اگر می‌توانید از فضای زیر سینک به نحوی بهره برداری کنید و برای نگهداری قاشق، چنگال و حوله و مواردی از این دست از زیر سینک استفاده کنید. می‌توانید قفسه‌ی متحرک نیز داشته باشید. قفسه‌های متحرک در داخل کابینت‌ها و یا روی دیوار نصب می‌شوند می‌توانید به صورت چندطبقه از قابلیت‌های آن استفاده کنید.

راه حل های ساده برای حل مشکلات اشپرخانه

مشکل سوم: در آشپزخانه نمی‌توانم به راحتی کار کنم.

مشکل طراحی آشپزخانه گاهی آنقدر دردسرزا است که باعث می‌شود نتوانید عملکرد مناسبی در آشپزخانه داشته باشید. برای داشتن عملکرد مناسب باید هم چیدمان درستی داشته باشید و هم نحوه‌ی صحیح استفاده کردن از وسایل را خوب بدانید و مناسب‌ترین جا را برای آن پیدا کنید.

بسته به سبک آشپزی خود و سلیقه‌ی خود برخی تغییرات در طراحی آشپزخانه‌ی خود به وجود بیاورید به طور مثال می‌توانید یخچال را نزدیک سینک قرار دهید. یا با خرید فر توکار اخوان و نصب آن در داخل کابینت‌های افقی در ارتفاع نسبتا مناسب، کار کردن در آشپزخانه را برای خود راحت‌تر کنید. می‌توانید با خرید سینک ارزان قیمت به عنوان سینک دوم و نصب آن در پیشخوان یا اپن آشپزخانه بازده خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

مشکل چهارم: بوی غذا در فضای آشپزخانه اذیتم می‌کند.

خب به نظر می‌رسد راه حل این مشکل را خودتان هم بدانید. برخی خانه‌ها با اینکه یک سیستم تهویه کلی در خانه دارند همچنان از بو و دود در آشپزخانه ناراضی‌اند. خرید هود اخوان می‌تواند یک گزینه‌ٍی خوب برای رفع این مشکل باشد. با خرید هود اخوان و نصب آن در قسمت بالایی اجاق گاز به راحتی می‌توانید از شر این مشکل خلاص شوید.

طراحی کشو های کابینت برای اشپزخانه

مشکل پنجم: باز کردن و کار کردن با کابینت‌ها برایم سخت است.

وقتی در آشپزخانه کار می‌کنید معمولا دست‌تان بند است و پیدا کردن وسایل و لوازم از کابینت‌ها معمولا سخت است. کابینت‌ها در شکل لولایی هم در حال حاضر قدیمی شده‌اند هم بازده شما را در آشپزخانه کاهش می‌دهند.

راه‌حلی که عموما برای حل مشکلات مربوط به باز و بسته کردن کابینت‌ها ارائه می‌شود استفاده از در کشویی به جای در لولایی می‌باشد. در کشویی بسیار راحت است و حتی با پا هم باز می‌شود. می‌توانید قبل از طراحی کابینت، با کابینت‌ساز خود مشورت کنید تا در کشویی برای شما نصب کند. اگر نمی‌خواهید کابینت تازه‌ای بخرید می‌توانید کابینت‌های فعلی خود را نیز به دست کابینت‌ساز بسپارید تا در قبلی را بردارند و در کشویی جدید برای شما کار بگذارند.

مشکل ششم: آشپزخانه‌ام تاریک است.

منظور از تاریک بودن این نیست که نمی‌توانید در آن کار کنید. شما هر چقدر لامپ پرقدرتی هم در آشپزخانه‌ی خود داشته باشید همچنان اگر مشکل نورپردازی غلط داشته باشید هنگام کار کردن آشپزخانه‌ی شما تاریک می‌شود. حین ظرف شستن اگر نور مخصوص برای سینک نداشته باشید همچنان تاریک خواهد بود. نورپردازی مناسب برای کابینت‌ها، نور کافی هنگام پخت و پز و ... مواردی هستند که باید آن‌ها را حل کنید.

می‌توانید در ابتدا با لامپ سقفی شروع کنید. لامپ سقفی طولانی از متمرکز شدن نور در یک نقطه جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود نور به صورت یکنواخت به جاهای مختلف آشپزخانه برسد. در مرحله‌ی بعد می‌توانید از لامپ‌های نئونی کوچک بالای سینک یا داخل کابینت‌ها استفاده کنید تا نور کافی هنگام کار کردن را برای شما تامین کنند.

نمایندگی اخوان

نظرات بازدیدکنندگان